Poble Actiu emplaça la regidoria d’educació a impulsar un equip de treball ampli per bastir un estiu amb vocació educativa

2020-04-22T11:29:21+01:0022/abril/2020|

L’aportació de serveis socials, joventut, cultura o esports, així com de diverses entitats de la ciutat, claus de la proposta educativa per mitigar els efectes de la pandèmia 

La candidatura municipalista Poble Actiu, amb representació a l’Ajuntament d’Igualada, mostra la seva preocupació pel fet que “aquest any els infants i joves poden estar sis mesos sense escola, sumant l’estiu al darrer trimestre d’aquest curs que serà d’ensenyament telemàtic, i és probable que infants i joves no tornin a trepitjar les aules fins al curs vinent.” Davant aquesta situació, motiu de preocupació també de moltes famílies, des de Poble Actiu remarquen que “els efectes que tindrà la pandèmia entre els infants dependran de la nostra capacitat de planificació a nivell municipal. L’estiu serà un escenari importantíssim: les colònies, els casals i els esplais poden ser una gran eina per mitigar els efectes de la pandèmia i les dificultats d’aquests mesos. Per això pensem que cal garantir-hi un accés assequible per a tots els infants, i una oferta àmplia on l’oci sigui un element central per reduir els efectes de la pandèmia.”

Per aquest motiu, i d’acord amb el plantejament de diversos experts educatius, la candidatura municipalista creu que “cal reforçar i ampliar l’oferta d’altres estius anteriors, i aquest ha de ser un repte al què no només faci front la regidoria d’educació, sinó que cal comptar amb els recursos de les àrees de serveis socials, joventut, cultura i esports.” És amb aquest raonament que emplacen a la Tinent d’alcaldia, Marisa Vila, “a impulsar un equip de treball entre diverses regidories  i amb la implicació dels diferents colors polítics de la ciutat, per començar a treballar immediatament en aquesta resposta a una situació excepcional.”

Acabar el curs en bones condicions i tenir un estiu amb vocació educativa

Per mitigar els efectes de l’actual crisi en els infants i adolescents d’Igualada, des de Poble Actiu s’apunta que “fins que acabi el curs, creiem imprescindible que l’Ajuntament s’asseguri, en coordinació amb els centres educatius i el Departament d’educació, que no hi hagi cap alumne desconnectat (facilitant paquets de dades a les famílies sense connectivitat i fent efectiva la distribució de dispositius mòbils a la totalitat d’alumnes que no en tinguin), i que engegui un pla de detecció, seguiment i contacte amb famílies vulnerables que permeti obtenir una bona radiografia de l’abast de la crisi actual”.

Un cop acabat el curs, segueixen, “cal garantir una oferta de programes d’estiu que s’estengui durant el juliol i el setembre, amb activitats que es puguin adaptar a les mesures de post-confinament (grups reduïts en un ampli nombre d’espais), i que garanteixin la participació dels infants i adolescents de famílies més vulnerables, a través de beques i àpats per les més desafavorides i de tarificació social per la resta.” Un repte, apunten, pel que “caldrà comptar també amb el ric teixit associatiu cultural, esportiu i de lleure de la ciutat, que entenem que poden aportar molt al projecte, així com amb professional de diversos àmbits (educadors socials, psicòlegs, tècnics d’integració social, animadors socioculturals, monitors de lleure, docents voluntaris, estudiants universitaris) que permetin un millor acompanyament educatiu i emocional.”